קידום אתרים - דיגיטל 83

כמה עובדות חשובות למציאת הגרפיקאי הנכון

כדי להבין מיהו גרפיקאי ואיך למצוא לצרכינו את הגרפיקאי המתאים,

עלינו להבין קודם מה זה גרפיקה.

גרפיקה היא השם הכולל לכל עבודות העיצוב של אלמנטים ויזואליים כמו עיתונים ופרסומות.

בעבודת הגרפיקה משתמשים בתוכנות מחשב שמאפשרות גימור ברמה גבוהה.

האם גרפיקאי ומעצב גרפי הם אותו אחד?

מעצב גרפי יכול להיות גרפיקאי אך לא להיפך.

גרפיקה היא תחום מתפתח אם כי לעיתים נתפסת פחות מקצועית אל מול העיצוב.

עוד מאמרים מעניינים באתר:

גרפיקאי מקצועי לעסקים
גרפיקאי

מה היתרונות של גרפיקה ממוחשבת?

בעבודות הגרפיקה משתמשים בתוכנות מחשב מתקדמות ומיוחדות לעולם העיצוב,

לכן נוטים לקרוא לגרפיקה בשם נוסף "גרפיקה ממוחשבת"

גרפיקה ממוחשבת מעניקה כלים לאדם בעל חוש גרפי אך ללא חוש ציור ומאפשרת ביצוע עבודות מדויקות בעזרת התוכנות.

גרפיקה ממוחשבת השפיעה רבות על המדיה ותרמה לשינוי מהפכני בעולם האנימציה ומשחקי המחשב.

גרפיקה ממוחשבת מתייחסת למספר נקודות:

  • מניפולציה לאובייקט באמצעות מחשב
  • טכנולוגיה לעיבוד אובייקט ויזואלי
  • הפקה של האובייקט

גרפיקה משמשת למגוון רחב של היבטים כמו יצירת דמויות, פרסומות, עיבוד תמונות

מתחילת התפתחות הגרפיקה ועד היום משתמשים בכלים להמחשת נתונים כמו D2 (דו ממדי) ו-D3.

מיהו גרפיקאי מקצועי?

גרפיקאי אחראי לביצוע רעיונות ואחראי לעיצוב במגוון ערוצים כמו הדפסות מגזינים, אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות.

גרפיקה כוללת עיצוב אריזות, שלטי חוצות, באנרים ועוד רבים.

נוכל למצוא גרפיקאים במשרד פרסום, סטודיו עיצוב גרפי, חברות מדיה, עיתונים ובכל מקום שמחפשים להיעזר בשירותים גרפיים.

מאוד קל להתבלבל בין גרפיקאי למעצב גרפי שלמעשה ההבדל ענק ביניהם!

איך נדע אם העסק שלנו צריך גרפיקאי או מעצב גרפי?

לעיתים נוטים לחשוב שגרפיקאים נחותים יותר ממעצבים גרפיים ברמת הידע שלהם וזה לא נכון!

לרוב גרפיקאים בעלי ידע רחב יותר ממעצב גרפי במספר תחומים.

גרפיקאי למד לבדו את תוכנות העיצוב ו/או לקח קורס תוכנות בלבד.

גרפיקאים שסיימו את לימודיהם יוכלו לעבוד למשל בבתי דפוס שיש בהם צורך בפתרונות הדפסה מתקדמים.

מי שלמד גרפיקה יתקשה לתת מענה בתחום המיתוג והעיצוב ויוכל לתת מענה רק ברמת בחירת הצבעים והקווים בלוגו.

מעצב גרפי לעומתו, יודע להתאים את הצבעים הנכונים אל הלקוחות שלו ולאו דווקא לעבוד עם צבעים שהוא מעדיף.

מעצב גרפי יחפש את הצבעים והאפקטים הנכונים עבור לוגו למשל כדי למשוך יותר לקוחות לעסק

מעצב גרפי עור לממש את הרעיון שהלקוח שלו העלה ברמה שיווקית ופרסומית בין אם מדובר בלוגו סיסמא או כל מרכיב אחר בתהליך המיתוג.