קידום אתרים - דיגיטל 83

סוגי טיפולי שיניים

ישנם סוגים רבים ושונים של טיפולי שיניים. במהלך בדיקות רגילות, יש לנקות את השיניים ולבדוק אם יש חורים בשיניים. במקרים מסוימים, אתה עלול לחוות כאב. רופא השיניים יכול להסיר את החלק הפגוע של השן, ולהחליף אותו בסתימה. אם אינך בטוח אם חלל גורם לכאב, שקול לבדוק אותו מיד. בדיקת חלל על ידי רופא שיניים חשובה לבריאותך הכללית, מכיוון שהיא עלולה להוביל לכתר או כובע.

מה חשוב לדעת על סוגי טיפולי שיניים

ציפויי ציפוי הם קונכיות חרסינה דקות המודבקות על הצד הקדמי של השן. הם יעילים בתיקון עששת ומהווים טיפול נפוץ לנשיכות יתר, תת-נשיכה וג'קוזי יתר. במקרים חמורים יותר, שתלים דנטליים הם מכשירי מתכת המשמשים להחלפת שיניים חסרות. הם פועלים כשורש שן, והם יכולים לשמש לעיגון שיניים מלאכותיות. זהו אחד מסוגי טיפולי השיניים הפופולריים ביותר, אך הוא עשוי להיות יקר.

סתימות שיניים הן הסוג הנפוץ ביותר של טיפולי שיניים. סתימה היא תהליך שבו חלל השן מתמלא בחומר שרף. החומר הוא לרוב מרוכב, וההליך אינו נמשך זמן רב במיוחד. בעוד זהב וכסף שימשו למילוי חללים, השרף המרוכב מועדף כעת בגלל בטיחותו ועלותו הנמוכה יותר. אם אינך מרוצה ממראה השיניים שלך, תוכל להיעזר ברופא שיניים קוסמטי.

טיפול שורש הוא סוג נפוץ נוסף של סוגי טיפול שיניים

כאשר עששת של השן הגיעה לשורשים, רופא שיניים חייב להסיר את החלקים הרקובים של השן. במהלך ההליך, נוצר חור באמצע השן, המאפשר לרופא השיניים לגשת לרקמה הרכה שבתוכה. לאחר השלמת פעולה זו, רופא השיניים יניח סתימה קבועה. לעיתים, רופא השיניים גם יניח כתר על השן, המהווה פתרון קבוע.

סתימות שיניים משמשות למילוי רווחים בשיניים. אלה משמשים בדרך כלל לשברים קלים וריקבון. כתר דנטלי הוא פתרון זמני לשיניים סדוקות או שבורות. כתרים אלו יכולים להגן על השן מפני נזקים נוספים ולסייע בשיקום האסתטיקה והפונקציונליות שלה. במקרים חמורים, רופא שיניים עשוי להמליץ ​​על שתלים להחלפת שן חסרה. אם השיניים שלך נפגעו ללא תקנה, כתר יהיה האפשרות הטובה ביותר לחייך.

בין סוגי טיפולי השיניים השונים, טיפול שורש הוא אחד הנפוצים ביותר. זה נעשה כאשר שן נגועה עד לשורשים. רופא שיניים יקדוח חור באמצע השן כדי לגשת לחומר העיסה שבתוכו. לאחר מכן ממלאים את השן בסתימה קבועה. כתר מונח על שן טיפול שורש. טיפול שורש יכול להיות הליך מציל חיים לשן פגומה.

בנוסף לתיקון בעיות

רופאי שיניים יכולים גם לתקן שברים קלים או ריקבון. באמצעות סתימה, רופא שיניים יכול לתקן את הבעיות הללו. למשל, השתלת שיניים יכולה להחזיק מעמד שנים רבות. גשר דנטלי, לעומת זאת, יכול להחזיק מעמד כמה עשורים. ציפוי חרסינה, לעומת זאת, יכול להחזיק מעמד עד עשר עד חמש עשרה שנים עם טיפול נאות. חשוב לעקוב אחר ההנחיות שנתן רופא השיניים שלך כדי שיהיה חזק ככל האפשר.

רוצים לקרוא עוד מידע לע תחום רפואת השיניים בקרו עכשיו באתר https://bmiclinic.co.il/ מגזין בריאות טיפולי שיניים טיפים מאמרים מקצועיי בנושא.

רופא שיניים כללי

יעניק טיפול שיניים שגרתי ויבצע בדיקות שגרתיות. רופא שיניים יטפל גם בכל מצבי חירום שעשויים להיות לך, כגון חלל. בנוסף לספק לרופא שיניים כללי תוכנית מקיפה לטיפול השיניים שלך, רופא שיניים עשוי להפנות אותך למומחה לקבלת טיפול נוסף. כדאי גם לשקול ניקוי שיניים ובדיקות כל חצי שנה בערך. רופא שיניים יוכל להעריך את מצב הפה שלך כדי לקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר.

בנוסף לניקוי ובדיקת השיניים, רופאי השיניים יבצעו שיקום. הליכים אלה יכולים לכלול מילוי חורים ושיקום שיניים אבודות. ייתכן שתצטרך גם טיפול שורש או כתר שיניים כדי להחזיר את החיוך שלך. רופא השיניים יספק לך גשר אם צריך לתקן אותו. אם אתה צריך גשר דנטלי, הקפד להתייעץ עם איש מקצוע כדי לקבל את המחיר הטוב ביותר. טיפולים אלו אינם יקרים, ויש לשקול אותם אם הם נחוצים.
סוגי טיפולי שיניים